اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

پیگیری سوژه مردم: عدم الحاق 4 روستا به شهر همدان

فارس من| شورای شهر مخالف الحاق روستاهاست شورای برنامه‌ریزی موافق!

الحاق چهار روستا اگر چه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان تصویب شده است اما اکثر اعضای شورای شهر همدان با آن مخالف هستند.

فارس من| شورای شهر مخالف الحاق روستاهاست شورای برنامه‌ریزی موافق!

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ماجرای الحاق چهار روستا به همدان مسأله جدیدی نیست و پس از تصویب کلانشهر شدن همدان مطرح شد و یکی از دلایل اصلی آن را شاید همین مسأله بدانند. موافقان و مخالفان نظرات مختلف خود را مطرح کردند. این در حالی است که بهمن  سال گذشته محمودرضا عراقی، معاون عمرانی استاندار همدان در جلسه شورای برنامه ریزی از تصویب الحاق این چهار روستا به شهر همدان خبر داد.

همچنین فرهاد فرزانه، مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان نیز اعلام کرده بود که با نظر مساعد مشاور طرح جامع شهر الحاق این چهار روستا به تصویب رسید. با این وجود شورای شهر همدان به الحاق چهار روستا به شهر رأی منفی داد. دو نفر موافق، یک نفر ممتنع و باقی اعضای 11 نفره شورای اسلامی شهر همدان رأی منفی دادند.

عدالت اجتماعی در شرایط فعلی بهتر اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: عدالت اجتماعی در شرایط فعلی بسیار بهتر ساری و جاری می‌شود به طوری که برخی از مدارس شهرها معلم ندارند اما این روستاها از نخستین روز سال تحصیلی دارای معلم بودند.

اکبر‌کاووسی‌امید افزود: با الحاق این روستاها به شهر زندگی روستایی آنها مانند دامداری باید تعطیل شود چراکه نگهداری دام در داخل شهر امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه تعطیلی فعالیت‌های کشاورزی و دامداری نیروی کار به شغل‌های کاذب روی‌ می‌آورند، تصریح کرد: بنابراین باید در خوشبینانه‌ترین حالت در مرکز شهر شاهد افراد دستفروش بیشتری باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: در صورت الحاق روستاها به شهر امتیازاتی مانند هزینه کمتر خدمات مانند آب، برق وگاز و بیمه روستایی از بین می‌رود و در نهایت به مناطق حاشیه شهر همدان افزوده خواهد شد.

شهرداری مجری است

شهردار همدان نیز در این باره اظهار کرد: شهرداری مجری قانون است و اگر قرار بر اجرا شدن آن باشد، به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.

عباس صوفی تأکید کرد: نظرات مجری قبل از تعیین تکلیف نهایی طرح، مطرح نشود بهتر است.

وی تأکید کرد: این روستاها از خدمات شهری همدان بهره‌می‌برند و عملاً به طور کامل با شهر همدان در ارتباط هستند.

ما به مصوبات عمل می‌کنیم

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان بیان کرد: همه درباره الحاق چهار روستا اظهار نظر می‌کنند و شاید امروز متولی اصلی به طور کامل مشخص نباشد.

حسن ربانی‌ارشد افزود: ما در چارچوب مقررات، قوانین و مصوبات عمل خواهیم کرد و هر فرآیند قانونی که طی شود مکلف به اجرای آن هستیم.

وی تأکید کرد: الحاق چهار روستا به شهر همدان در دو حوزه شهرسازی و سیاسی و تقسیمات کشوری باید دنبال شود که حوزه سیاسی در بخشداری، فرمانداری و استانداری خواهد بود و حوزه شهرسازی آن به اداره کل راه و شهرسازی بازمی‌گردد.

موضوع «الحاق چهار روستا» یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه  فارس من با عنوان « الحاق نکردن روستاها به شهر همدان» است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول